Електронните инициативи на правителството и държавната администрация целят главно да повишат комуникацията между правителството и обществеността, увеличавайки потока на информация. Все още има доста хора с ограничен достъп до компютри или интернет и това ги поставя от грешната страна на "дигиталната бариера". Чрез киоските и публичните дисплеи, съответната администрация предлага иновативен начин за достъп до информацията от обществеността. Киоските имат за цел да:
- Предоставят публична информация на гражданите
- Предоставят достъп до разписания, графици, справки, архиви в зависимост от местоположението си и администрацията, която обслужват
- Осигуряват контролиран достъп до сайтовете и порталите на държавната адмиинистрация
- Процедури по регистрация
- Намаляват административните разходи, давайки възможност на потребителите да извършват онлайн транзакции.
- Повишават достъпа до информация за правителствени програми и услуги на местно ниво
- Правят обществено достояние нови правителствени сайтове или планувани инициативи и проекти
- Осъществяват процедури по регистрация
- Предоставят информация и карти за града и актуална туристическа информация за забележителностите и атракциите
Информационният киоск, поставен на публично място или в администрацията предоставя най-късия и пряк път на гражданите до информацията и административните процедури. А чрез публичните дисплеи и системите за диджитал сайнидж (digital signage) динамично и в реално време всичката информация (новини, събития, поздравления, снимки, графици и т.н.) може изключително бързо да се сведе до знанието на гражданите. По този начин се облекчава работата на съответната администрация и се намаляват разходите по нейната поддръжка.